Praat mee met Vind magazine en gebruik #vindmagazine
Welke onderwerpen zou u graag meer belicht willen zien in Vind magazine, geef hieronder uw voorkeur.
In 1815 werd de onderneming Van Houten in Amsterdam opgericht. De wereldwijde expansie van het merk startte echter met de komst van Casparus Johannes van Houten (1844-1901). Het vooruitstrevende reclamebeleid dat hij voerde zorgde ervoor dat 'Weesp bij Amsterdam' op de wereldkaart werd gezet en de merknaam Van Houten op de meest exotische plaatsen opdook. Het gevoel voor reclame maken als belangrijk verkoopondersteunend middel was -zeker voor die tijd- zeer opmerkelijk. Vele affiches laten zien hoe chocolade- en cacaofabrikanten zich meer dan honderd jaar manifesteerden op schitterend uitgevoerde affiches. Zoals de titel van de expositie aangeeft, zal de nadruk in deze tentoonstelling vooral liggen op datgene wat de firma Van Houten aan ‘plakkaten’ heeft geproduceerd.

Affichemuseum Hoorn, t/m 6 januari 2013.